Saturday, February 04, 2006

Andai dia tahu...

Bismillahirramnirrahiim

“Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal shaleh, kelak Allah Yang Maha Pemurah akan menanamkan dalam hati mereka rasa kasih sayang” (QS. Maryam 96)

Subhanallah .. Alhamdulillah...

Ayat ini sedemikian singkat, padat dan sarat dengan makna.

Ya Allah semoga kami adalah hamba-hamba Mu yang beriman dan beramal shaleh, dan Kau mudahkan segala kebaikan kehidupan dunia dan akhirat kami.

Ya Allah, aku memohon kepada-Mu ketegaran dalam menghadapi segala permasalahan. Aku memohon dengan sangat kepada-Mu untuk berkanan memberikan curahan petunjuk, serta aku memohon kepada-Mu dapat mensyukuri nikmat dan rajin melakukan ibadah. Aku memohon kepada-Mu lisan yang jujur dan hati yang lurus. Aku berlindung kepada-Mu dari kejelekan yang Engkau ketahui, dan aku memohon kepada-Mu curahan ampunan dari segala dosa yang Engkau ketahui. Sebab hanya Engkaulah yang mengetahui segala hal yang ghaib.

Tawakal... sabar dan syukur. Semoga niat yang lurus ini, mendapatkan ridha Allah untuk menyempurnakan ikhtiarnya ... Amin